maandag 29 maart 2010

de fanatieke opti-zeilers zijn weer los!

'Onze' optimistenzeilers zijn alweer bezig met de voorbereidingen op het nieuwe wedstrijdseizoen.
Hoe fris en koud het ook is, als het waait kan er gezeild worden!
Onder de foto's een verslag van Jurre



Voorjaars training Paterswolde
op zaterdag gingen we voor het eerst zeilen dit jaar nadat het 2 weken was uitgesteld door ijs en kou.
Toen we om 9 uur aankwamen moesten we de boot optuigen.
Alle touwtjes goed doen en trim doen, daarna een korte voorbespreking.
De ochtend gingen we niet echt trainen omdat dit voor veel de eerste keer van het jaar was, dus even invaren.
Een paar wedstrijdjes met rabbit start, ik won 2 van de 3.
de middag oefenen met balans in de boot en daarna 2 grote wedstrijdjes.
Ik zou mischien in Bent zijn splash varen alleen woei het te hard.
Het eerste wedstrijdje werd ik eerste, de tweede lag ik tot de finish eerste alleen viel de wind weg en voer laila met gemak over mij heen zij is namelijk 9 en weegt 28 kilo tegenover ik 13 jaar en 42.8 kilo.
De volgende dag gingen we oefenen met het starten het waaide wat minder maar het was wel chill weer.
Het wedstrijdje 's ochtends won ik met ruime afstand.
De middag gingen we eerst drie wedstrijdjes doen waarvan ik er twee won en een keer tweede werd.
Later gingen we weer grote wedstrijdjes doen waar de laser voor ons starte en de splash na ons.
Bent wou een keer weer in opti zeilen dus ging ik in zijn splash.
Iedereen dacht dat ik wel een paar keer om zou gaan maar werd uiteindelijk derde met alleen Maarten en Nynke voor mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers